przejdź do Menu przejdź do Nagłówka przejdź do Treści przejdź do Stopki
Jesteś na > URZĄD Struktura Urzędu Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska

Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska

Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem kanalizacji deszczowej;
2) prowadzenie wszystkich spraw związanych z rolnictwem, ochroną środowiska, ochroną przyrody, gospodarką wodną i ochroną zwierząt;
3) prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami, w tym w zakresie azbestu;
4) przygotowywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
5) wydawanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzew i krzewów; wymierzanie kar za niszczenie i usuwanie drzew bez wymaganego zezwolenia;
6) opiniowanie projektów prac geologicznych, uzgadnianie koncesji na poszukiwanie i wydobywanie kopalin;
7) tworzenie gminnego zasobu nieruchomości, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków gminnych;
8) zarządzanie zasobami gruntów i innych nieruchomości komunalnych, w tym budynków, lokali mieszkalnych i użytkowych, oddawanie nieruchomości w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, najem, dzierżawę, użyczanie nieruchomości stanowiących własność Miasta, ustalanie i aktualizowanie opłat z tego tytułu oraz przekazywanie informacji do Wydziału Budżetu i Finansów w celu ich poboru i windykacji;
9) prowadzenie sprzedaży nieruchomości gminnych oraz przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
10) nabywanie nieruchomości do zasobu Miasta;
11) regulacja stanów prawnych nieruchomości podlegających komunalizacji, inwentaryzacja mienia komunalnego;
12) występowanie z wnioskami o komunalizację nieruchomości;
13) wnioskowanie w sprawach wywłaszczenia nieruchomości na cele publiczne;
14) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu;
15) tworzenie zasobów gruntów miejskich na cele inwestycyjne i infrastruktury miejskiej;
16) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich;
17) prowadzenie spraw związanych z administrowaniem i gospodarowaniem mieszkaniowym zasobem Miasta;
18) przygotowywanie projektów podziału lokali na mieszkalne i socjalne oraz propozycji wyodrębnienia w zasobie mieszkaniowym lokali do najmu na czas trwania stosunku pracy;
19) prowadzenie spraw związanych z administrowaniem i gospodarowaniem lokalami użytkowymi stanowiącymi własność Miasta;
20) prowadzenie spraw związanych z podziałem oraz scalaniem i podziałem nieruchomości;
21) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i nadawaniem numeracji porządkowej nieruchomości;
22) prowadzenie spraw z zakresu zimowego utrzymania dróg i chodników oraz czystości i zieleni na terenie Miasta;
23) prowadzenie spraw związanych z oświetleniem ulicznym (w tym remonty i budowa);
24) udzielanie, odmowa udzielania i cofanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie:
a) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
b) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
c) prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
25) prowadzenie spraw z zakresu planowania i zapewnienia przyłączenia nieruchomości do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej;
26) prowadzenie weryfikacji i identyfikowanie nieruchomości nieprzyłączonych do miejskiej sieci kanalizacyjnej;
27) wszczynanie i prowadzenie postępowań administracyjnych, a następnie nakazywanie właścicielom nieruchomości wykonanie obowiązku przyłączania tych nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej;
28) podejmowanie wszelkich działań, związanych z egzekwowaniem obowiązków wobec właścicieli nieruchomości, którzy nie wykonali decyzji nakazujących przyłączenie budynków do sieci kanalizacyjnej;
29) sporządzanie dowodów PT (w przypadku przekazania środka trwałego innej jednostce organizacyjnej Miasta Krasnystaw);
30) prowadzenie książek obiektów budowlanych oraz przeprowadzanie przeglądów budynków stanowiących własność miasta;
31) rozliczanie opłat za media dostarczane do substancji komunalnej stanowiącej własność Miasta Krasnystaw, w tym m.in.:
a) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem i rozliczaniem Miasta, Urzędu Miasta i jednostek organizacyjnych w energię elektryczną, sporządzanie założeń i planów w tym zakresie, w tym prowadzenie spraw związanych z zakupem energii na potrzeby organizacji wydarzeń kulturalnych,
b) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem i rozliczaniem Miasta i Urzędu Miasta w paliwa gazowe, sporządzanie założeń i planów w tym zakresie,
32) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i rozwojem infrastruktury komunalnej w zakresie systemów: elektroenergetycznych, gazowych, kanalizacji deszczowej,
33) współpraca z Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej w Krasnymstawie Sp. z o. o. w zakresie zapewnienia funkcjonowania wodociągów, urządzeń sanitarnych i kanalizacji,
34) nadzór nad właściwym utrzymaniem szaletu miejskiego,
35) prowadzenie spraw związanych z targowiskami miejskimi,
36) nadzór nad utrzymaniem gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej będących w bezpośrednim zarządzie Burmistrza,
37) nadzór nad bieżącym utrzymaniem miejskich terenów zieleni, w tym:
a) zlecanie, nadzór i rozliczanie prac związanych z urządzaniem terenów zieleni miejskiej, w tym drzewostanu,
b) współpraca ze służbami ochrony zabytków w zakresie zabytkowej zieleni lub usytuowanej na obszarach objętych ochroną konserwatorską,
c) prowadzenie kontroli stanu zieleni w mieście;
38) prowadzenie spraw związanych z nadzorem i bieżącym utrzymaniem cmentarzy komunalnych.
39) nadzór właścicielski nad spółkami, w tym m.in.: prowadzenie bieżącej analizy i oceny sytuacji finansowej spółek z udziałem Miasta oraz prowadzenie sprawozdawczości z działalności spółek,
40) wykonywanie czynności i prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczeń mienia Miasta oraz współpraca z brokerem,
41) wykonywanie zadań związanych z gospodarowaniem wodami:
a) wykaz kąpielisk na terenie Miasta, określenie sezonu kąpielowego (Rada Miasta);
b) rozpatrywanie wniosków organizatora kąpielisk o umieszczenie kąpieliska w wykazie,
c) przygotowywanie projektu Uchwały o wykazie kąpielisk,
d) prowadzenie rejestru i aktualizacja kąpielisk,
e) prowadzenie ewidencji miejsc okazjonalnie wykorzystywanych do kąpieli,
f) ustalenie opłaty za usługi wodne, tj.: za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej,
g) określenie wysokości opłaty za usługi wodne w drodze decyzji,
42) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,
43) sprzedaż miejsc handlowych utworzonych na potrzeby organizacji imprez miejskich.

 
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska
Kierownik - Ewa Filip
tel. 82 576 21 57 wew. 111
e-mail: e.filip@krasnystaw.pl
pok. nr 11
Copyright © Miasto Krasnystaw. Wszelkie prawa zastrzeżone