Jesteś na > URZĄD › Struktura Urzędu › Wydział Inwestycji, Budownictwa, Dróg i Gospodarki Przestrzennej
Wydział Inwestycji, Budownictwa, Dróg i Gospodarki Przestrzennej
Do zadań Wydziału Inwestycji, Budownictwa, Dróg i Gospodarki Przestrzennej należy w szczególności:
- planowanie i koordynacja zamierzeń inwestycyjnych gminy;
- opracowywanie wieloletnich planów inwestycyjnych;
- pozyskiwanie i gromadzenie informacji w zakresie możliwości finansowania inwestycji Miasta, w tym inwestycji, ze środków zewnętrznych i funduszy krajowych;
- przygotowanie wniosków o dofinansowanie projektów, o których mowa w pkt 3;
- realizacja zadań beneficjenta funduszy projektów, o których mowa w pkt 3, po uzyskaniu dofinansowania;
- informowanie jednostek organizacyjnych Miasta o finansowych i organizacyjno - prawnych możliwościach pozyskania środków z funduszy europejskich;
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi Miasta i miejskimi osobami prawnymi w zakresie pozyskiwania i wykorzystania środków z funduszy europejskich;
- prowadzenie zbiorczej ewidencji projektów realizowanych przez Urząd, jednostki organizacyjne Miasta oraz miejskie osoby prawne, które korzystają z finansowania w ramach środków funduszy europejskich;
- współpraca z instytucjami zarządzającymi środkami finansowymi Unii Europejskiej i podmiotami zewnętrznymi zajmującymi się doradztwem konsultingowym w tym zakresie w okresie realizacji projektów inwestycyjnych;
- prowadzenie sprawozdawczości i monitoringu w okresie trwałości projektu dla zadań zrealizowanych z udziałem środków zewnętrznych, w tym z Unii Europejskiej;
- podejmowanie działań mających na celu promowanie projektów finansowanych lub współfinansowanych z funduszy krajowych oraz źródeł zewnętrznych;
- przygotowanie i prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań inwestycyjnych oraz remontów, w tym:
- opiniowanie dokumentów planistycznych opracowywanych na szczeblu wojewódzkim;
- monitoring i analiza stanu zagospodarowania przestrzennego gminy, w tym ocena aktualności miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem dokumentów planistycznych (miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego);
- prowadzenie postępowań administracyjnych w celu wydania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, bądź ich zmian;
- sporządzanie wypisów i wyrysów, informacji, zaświadczeń z dokumentów planistycznych;
- prowadzenie rejestrów i archiwizacja dokumentów planistycznych stanowiących akty prawa miejscowego;
- wykonywanie zadań dotyczących ochrony zabytków, w zakresie prowadzenia rejestru zabytków i programu opieki nad zabytkami;
- prowadzenie postępowań związanych z włączeniem terenów do specjalnych stref ekonomicznych;
- nadzór nad stanem technicznym dróg gminnych oraz współpraca z zarządcami dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych w tym zakresie;
- przygotowanie i prowadzenie spraw związanych z realizacją zamówień publicznych na remonty, do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
- realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o drogach publicznych, w tym organizacja ruchu drogowego, sprawy związane z zajęciem pasa drogowego;
- wykonywanie zadań własnych gminy w zakresie publicznego transportu zbiorowego:
- organizacja publicznego transportu zbiorowego na terenie miasta,
- opiniowanie projektu podziału nieruchomości.
Wydział Inwestycji, Budownictwa, Dróg i Gospodarki Przestrzennej
Kierownik - Paweł Pastuszak
tel. 82 576 21 57 wew. 111
e-mail: inwestycje@krasnystaw.pl, pawel.pastuszak@krasnystaw.pl
pokój nr 11
e-mail: inwestycje@krasnystaw.pl, pawel.pastuszak@krasnystaw.pl
pokój nr 11