
Zaproszenie na XVIII Sesję Rady Miasta Krasnystaw IX kadencji
Przewodniczący Rady Miasta Krasnystaw zawiadamia, że XVIII Sesja Rady Miasta Krasnystaw IX kadencji odbędzie się 12 czerwca 2025 r. (czwartek) o godz. 10:00 w sali obrad Urzędu Miasta Krasnystaw, Plac 3 Maja 29.
Transmisja na żywo będzie dostępna pod adresem:
https://esesja.tv/transmisje_z_obrad/1854/rada-miasta-krasnystaw.htm
Porządek obrad:
1. Otwarcie obrad sesji – sprawdzenie obecności (kworum).
2. Przyjęcie protokołu z XVI i XVII sesji Rady Miasta.
3. Przedstawienie i przyjęcie porządku obrad.
4. Informacja Przewodniczącego o podejmowanych działaniach między sesjami.
5. Informacja Przewodniczących komisji o działaniach podejmowanych między sesjami.
6. Informacja Burmistrza o podejmowanych działaniach w okresie między sesjami.
7. Przedstawienie interpelacji i zapytań radnych.
8. Raport o stanie Miasta Krasnystaw za 2024 r.
- przedstawienie Raportu o stanie Miasta Krasnystaw za poprzedni rok,
- debata nad Raportem,
- uchwała w sprawie udzielenia Burmistrzowi Krasnegostawu wotum zaufania.
9. Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Krasnystaw za rok 2024 oraz podjęcie uchwał.
- przedstawienie opinii stałych komisji Rady Miasta Krasnystaw o sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta za 2024 r., sprawozdaniu finansowym oraz informacji o stanie mienia gminnego za 2024 r.,
- przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie o sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta za rok 2024,
- przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu Miasta oraz wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Krasnegostawu z tytułu wykonania budżetu za 2024 r.,
- przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie o wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Krasnegostawu z tytułu wykonania budżetu za 2024 r.
- wystąpienie Burmistrza Krasnegostawu na temat wykonania budżetu Miasta za 2024 rok.,
- dyskusja nad sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2024 rok, sprawozdaniem finansowym oraz informacją o stanie mienia Miasta.
- podjęcie uchwał w sprawie:
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Burmistrza Krasnegostawu z wykonania budżetu Miasta Krasnystaw za 2024 rok;
- udzielenia absolutorium Burmistrzowi Krasnegostawu z tytułu wykonania budżetu Miasta Krasnystaw za 2024 r.
10. Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał:
- w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Krasnystaw;
- w sprawie zmian w uchwale budżetowej Miasta na 2025 r.;
- w sprawie zmiany Uchwały Nr XIII/58/2024 Rady Miasta Krasnystaw z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej jednostkom samorządu terytorialnego w 2025 r.;
- w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Krasnostawskiego na realizację zadania pn. „Przebudowa ulicy Piłsudskiego Nr 3121L w Krasnymstawie od km 0+387 (ul. Konopnickiej) do km 1+101 (ul. Graniczna) o dł. 0,714 km” w 2026 roku;
- zmieniająca uchwałę w sprawie wprowadzenia opłaty targowej i określenia zasad ustalenia i poboru oraz terminów płatności, wysokości stawek opłaty i zarządzenia jej poboru w drodze inkasa;
- w sprawie nadania nazwy rondu położonemu w mieście Krasnystaw;
- w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w rejonie ulic Bohaterów Września, Łukasińskiego, Bieleszy, Niesieckiego, Czuby i Ułańskiej w Krasnymstawie;
- w sprawie uzgodnienia realizacji inwestycji celu publicznego w obrębie pomnika przyrody;
- w sprawie przyjęcia ,,Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych na terenie Miasta Krasnystaw na lata 2025 – 2028”;
- w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXVI/306/2014 Rady Miasta Krasnystaw z dnia 23 października 2014 r. w sprawie nadania statutu „Centrum Integracji Społecznej w Krasnymstawie”;
- w sprawie przyjęcia Gminnego programu wspierania rodziny dla miasta Krasnystaw na lata 2025 – 2027;
- w sprawie rozpatrzenia petycji dotyczącej prośby o budowę drogi o nawierzchni asfaltowej wraz z niezbędną infrastrukturą na odcinku ulicy Cegielnianej od zjazdu z ulicy Piłsudskiego do wysokości posesji nr 17A.
11. Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krasnymstawie za 2024 r. oraz zamierzenia na 2025r.
12. Ocena Zasobów Pomocy Społecznej za rok 2024 dla Miasta Krasnystaw.
13. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Miasta Krasnystaw z Organizacjami Pozarządowymi w 2024 r.
14. Raport z realizacji Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii za 2024 r. (w tym informacja z pracy Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych).
15. Zgłaszanie wniosków przez komisje Rady Miasta.
16. Wolne wnioski i komunikaty Przewodniczącego Rady Miasta.
17. Przedstawienie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
18. Zakończenie obrad sesji.
PRZEWODNICZĄCY RADY MIASTA
/-/ Marcin Wilkołazki