przejdź do Menu przejdź do Nagłówka przejdź do Treści przejdź do Stopki
Jesteś na > URZĄD Struktura Urzędu Wydział Finansowo-Podatkowy

Wydział Finansowo-Podatkowy

Do zadań Wydziału Finansowo-Podatkowego należy pełna obsługa finansowo–księgowa Urzędu Miasta i Miasta Krasnystaw, w tym m. in.:

  1. opracowywanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych z wykonania budżetu oraz ich analiza;
  2. prowadzenie księgowości budżetowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
  3. dokonywanie kontroli dokumentów finansowo–księgowych;
  4. przygotowanie i nadzór nad realizacją harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych;
  5. przygotowywanie sprawozdań finansowych i budżetowych;
  6. przygotowywanie materiałów do projektów uchwał w zakresie działania Wydziału;
  7. prowadzenie wszystkich spraw związanych z ustalaniem, realizacją i windykacją dochodów Miasta, w tym poborem i windykacją należności podatkowych i opłat;
  8. przygotowywanie opinii i projektów decyzji w sprawie stosowania ulg i zwolnień podatkowych, sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w tym zakresie;
  9. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg i zwolnień od zobowiązań cywilnoprawnych, sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w tym zakresie;
  10. prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
  11. prowadzenie dokumentacji związanej z wypłatą wynagrodzeń oraz innych należności (m.in. ZUS, PIT itp.) związanych ze stosunkiem pracy pracowników Urzędu;
  12. sporządzanie list wypłat diet dla radnych oraz członków Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
  13. prowadzenie dokumentacji finansowo–księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  14. ewidencja dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz wykonywanie obowiązków płatnika VAT;
  15. prowadzenie ewidencji księgowej zadań zleconych i powierzonych z zakresu administracji rządowej;
  16. prowadzenie rejestru druków ścisłego zarachowania zgodnie z instrukcją;
  17. prowadzenie rejestru faktur i umów;
  18. wykonywanie zadań związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi, w tym:
  19. prowadzenie rejestru działalności regulowanej dla przedsiębiorców zajmujących się odbieraniem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  20. współpraca z Izbami Rolniczymi,
  21. wydawanie zaświadczeń na podstawie ewidencji prowadzonej przez organ podatkowy,
  22. realizacja zadań związanych z udzielaniem pomocy finansowej innym jst, podmiotom,
  23. prowadzenie spraw związanych z uzyskaniem indywidualnych interpretacji podatkowych.

Wydział Finansowo - Podatkowy
Kierownik - Jolanta Karauda 

tel. 82 576 21 57 wew. 141, 
e-mail: j.karauda@krasnystaw.pl
pok. nr 33, 

Copyright © Miasto Krasnystaw. Wszelkie prawa zastrzeżone