Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska
Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem kanalizacji deszczowej;
- prowadzenie wszystkich spraw związanych z rolnictwem, ochroną środowiska, ochroną przyrody, gospodarką wodną i ochroną zwierząt;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami, w tym w zakresie azbestu;
- przygotowywanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
- wydawanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzew i krzewów; wymierzanie kar za niszczenie i usuwanie drzew bez wymaganego zezwolenia;
- opiniowanie projektów prac geologicznych, uzgadnianie koncesji na poszukiwanie i wydobywanie kopalin;
- tworzenie gminnego zasobu nieruchomości, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków gminnych;
- administrowanie i zarządzanie zasobami gruntów i innych nieruchomości komunalnych;
- prowadzenie sprzedaży nieruchomości gminnych oraz przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
- nabywanie nieruchomości do zasobu Miasta;
- regulacja stanów prawnych nieruchomości podlegających komunalizacji, inwentaryzacja mienia komunalnego;
- występowanie z wnioskami o komunalizację nieruchomości;
- wnioskowanie w sprawach wywłaszczenia nieruchomości na cele publiczne;
- prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu;
- tworzenie zasobów gruntów miejskich na cele inwestycyjne i infrastruktury miejskiej;
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckich;
- prowadzenie spraw związanych z administrowaniem i gospodarowaniem mieszkaniowym zasobem Miasta;
- przygotowywanie projektów podziału lokali na mieszkalne i socjalne oraz propozycji wyodrębnienia w zasobie mieszkaniowym lokali do najmu na czas trwania stosunku pracy;
- prowadzenie spraw związanych z administrowaniem i gospodarowaniem lokalami użytkowymi stanowiącymi własność Miasta;
- prowadzenie spraw związanych z podziałem oraz scalaniem i podziałem nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i nadawaniem numeracji porządkowej nieruchomości;
- nadzór nad funkcjonowaniem cmentarza komunalnego;
- prowadzenie spraw z zakresu zimowego utrzymania dróg i chodników oraz czystości i zieleni na terenie Miasta;
- prowadzenie spraw związanych z oświetleniem ulicznym;
- udzielanie, odmowa udzielania i cofanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie:
- prowadzenie spraw z zakresu planowania i zapewnienia przyłączenia nieruchomości do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej;
- prowadzenie weryfikacji i identyfikowanie nieruchomości nieprzyłączonych do miejskiej sieci kanalizacyjnej;
- wszczynanie i prowadzenie postępowań administracyjnych;
- podejmowanie wszelkich działań, związanych z egzekwowaniem obowiązków wobec właścicieli nieruchomości, którzy nie wykonali decyzji nakazujących przyłączenie budynków do sieci kanalizacyjnej;
- sporządzanie dowodów PT (w przypadku przekazania środka trwałego innej jednostce organizacyjnej Miasta Krasnystaw).
- prowadzenie spraw z zakresu utrzymania grobów i cmentarzy wojennych;
- prowadzenie spraw z zakresu wznoszenia pomników i tablic pamiątkowych.
- prowadzenie książek obiektów budowlanych oraz przeprowadzanie przeglądów budynków stanowiących własność miasta;
- prowadzenie spraw związanych z nadzorem i bieżącym utrzymaniem cmentarzy komunalnych.
- nadzorowanie, organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi oraz miejscami pamięci narodowej.
- prowadzenie spraw z zakresu nadawania imienia obiektom użyteczności publicznej
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska
Kierownik - Ewa Filip
Kierownik - Ewa Filip
pok. nr 24,