Jesteś na > URZĄD › Struktura Urzędu › Wydział Inwestycji, Budownictwa, Dróg, Rozwoju i Gospodarki Przestrzennej
Wydział Inwestycji, Budownictwa, Dróg, Rozwoju i Gospodarki Przestrzennej
Do zadań Wydziału Inwestycji, Budownictwa, Dróg, Rozwoju i Gospodarki Przestrzennej należy w szczególności:
- w zakresie inwestycji, remontów, dróg i gospodarki przestrzennej:
1) opracowanie i aktualizacja planów i zamierzeń inwestycyjnych miasta;
2) przygotowanie i prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań inwestycyjnych oraz remontów, w tym:
a) przygotowywanie propozycji zadań do projektu uchwały budżetowej w zakresie rzeczowym i finansowym należących do właściwości wydziału IBD;
b) przygotowywanie (zlecanie wykonania) dokumentacji projektowo-kosztorysowej realizowanych zadań wraz z wymaganymi decyzjami i uzgodnieniami;
c) sprawdzanie i weryfikowanie pod względem zgodności z zawartą umową dokumentów, o których mowa w punkcie b;
d) przygotowanie wniosków o wszczęcie postępowań przetargowych oraz przekazywanie ich do stanowiska pracy ds. zamówień publicznych;
e) nadzór nad realizacją inwestycji i remontów, w tym inicjowanie i prowadzenie rad budowy, narad koordynacyjnych, spotkań z mieszkańcami, odbiorów realizowanych zadań, itd.;
f) sporządzanie dowodów OT;
g) przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych i ostatecznych w zakresie zadań realizowanych przez wydział;
1) opracowanie i aktualizacja planów i zamierzeń inwestycyjnych miasta;
2) przygotowanie i prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań inwestycyjnych oraz remontów, w tym:
a) przygotowywanie propozycji zadań do projektu uchwały budżetowej w zakresie rzeczowym i finansowym należących do właściwości wydziału IBD;
b) przygotowywanie (zlecanie wykonania) dokumentacji projektowo-kosztorysowej realizowanych zadań wraz z wymaganymi decyzjami i uzgodnieniami;
c) sprawdzanie i weryfikowanie pod względem zgodności z zawartą umową dokumentów, o których mowa w punkcie b;
d) przygotowanie wniosków o wszczęcie postępowań przetargowych oraz przekazywanie ich do stanowiska pracy ds. zamówień publicznych;
e) nadzór nad realizacją inwestycji i remontów, w tym inicjowanie i prowadzenie rad budowy, narad koordynacyjnych, spotkań z mieszkańcami, odbiorów realizowanych zadań, itd.;
f) sporządzanie dowodów OT;
g) przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych i ostatecznych w zakresie zadań realizowanych przez wydział;
3) opiniowanie dokumentów planistycznych opracowywanych na szczeblu wojewódzkim;
4) monitoring i analiza stanu zagospodarowania przestrzennego gminy, w tym ocena aktualności miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
5) prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem dokumentów planistycznych (miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego);
6) prowadzenie postępowań administracyjnych w celu wydania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, bądź ich zmian;
7) sporządzanie wypisów i wyrysów, informacji, zaświadczeń z dokumentów planistycznych;
8) prowadzenie rejestrów i archiwizacja dokumentów planistycznych stanowiących akty prawa miejscowego;
9) prowadzenie postępowań związanych z włączeniem terenów do specjalnych stref ekonomicznych;
10) nadzór nad stanem technicznym dróg gminnych oraz współpraca z zarządcami dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych w tym zakresie;
11) przygotowanie i prowadzenie spraw związanych z realizacją zamówień publicznych na remonty, do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
12) realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o drogach publicznych, w tym organizacja ruchu drogowego, sprawy związane z zajęciem pasa drogowego;
13) współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie prognoz budżetu inwestycyjnego dla prowadzonych i planowanych przedsięwzięć inwestycyjnych,
14) ścisła współpraca z Biurem Zamówień Publicznych w zakresie prowadzonych postępowań,
15) wykonywanie zadań własnych gminy w zakresie publicznego transportu zbiorowego:
a) budowy, przebudowy i remontu wiat przystankowych usytuowanych w pasach drogowych,
b) budowy, przebudowy i remontu przystanków, których właścicielem lub zarządzającym jest Miasto.
16) organizacja publicznego transportu zbiorowego na terenie miasta,
17) opiniowanie projektu podziału nieruchomości,
18) wykonywanie czynności w zakresie archiwizowania dokumentów.
4) monitoring i analiza stanu zagospodarowania przestrzennego gminy, w tym ocena aktualności miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
5) prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem dokumentów planistycznych (miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego);
6) prowadzenie postępowań administracyjnych w celu wydania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, bądź ich zmian;
7) sporządzanie wypisów i wyrysów, informacji, zaświadczeń z dokumentów planistycznych;
8) prowadzenie rejestrów i archiwizacja dokumentów planistycznych stanowiących akty prawa miejscowego;
9) prowadzenie postępowań związanych z włączeniem terenów do specjalnych stref ekonomicznych;
10) nadzór nad stanem technicznym dróg gminnych oraz współpraca z zarządcami dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych w tym zakresie;
11) przygotowanie i prowadzenie spraw związanych z realizacją zamówień publicznych na remonty, do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
12) realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o drogach publicznych, w tym organizacja ruchu drogowego, sprawy związane z zajęciem pasa drogowego;
13) współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie prognoz budżetu inwestycyjnego dla prowadzonych i planowanych przedsięwzięć inwestycyjnych,
14) ścisła współpraca z Biurem Zamówień Publicznych w zakresie prowadzonych postępowań,
15) wykonywanie zadań własnych gminy w zakresie publicznego transportu zbiorowego:
a) budowy, przebudowy i remontu wiat przystankowych usytuowanych w pasach drogowych,
b) budowy, przebudowy i remontu przystanków, których właścicielem lub zarządzającym jest Miasto.
16) organizacja publicznego transportu zbiorowego na terenie miasta,
17) opiniowanie projektu podziału nieruchomości,
18) wykonywanie czynności w zakresie archiwizowania dokumentów.
- w zakresie rozwoju:
19) identyfikowanie i definiowanie celów i priorytetów rozwojowych Miasta,
20) opracowywanie i uzgadnianie programów rozwoju miasta, w tym nadzór założeń w zakresie projektu strategii rozwoju Miasta oraz programów z nią związanych,
21) opracowywanie dokumentów wykonawczych do Strategii Rozwoju Miasta oraz współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu i miejskimi jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie,
22) monitoring realizacji oraz aktualizacja Strategii Rozwoju Miasta,
23) analiza zbiorczej informacji o realizacji celów strategicznych i priorytetów rozwojowych,
24) współdziałanie z właściwymi wydziałami Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w procesie kształtowania i przygotowywania strategii branżowych oraz nadzór nad ich zgodnością z zapisami Strategii Rozwoju Miasta,
25) gromadzenie i przetwarzanie informacji o sytuacji społeczno-gospodarczej Miasta pod kątem ich wpływu na cele strategiczne i priorytety rozwojowe Miasta,
26) współdziałanie z właściwymi władzami państwowymi i samorządowymi w zakresie kształtowania i realizacji polityki rozwoju,
27) wykonywanie czynności w ramach procesu rewitalizacji, w szczególności opracowywanie, koordynowanie i monitoring realizacji gminnego programu rewitalizacji,
28) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących rewitalizacji,
19) identyfikowanie i definiowanie celów i priorytetów rozwojowych Miasta,
20) opracowywanie i uzgadnianie programów rozwoju miasta, w tym nadzór założeń w zakresie projektu strategii rozwoju Miasta oraz programów z nią związanych,
21) opracowywanie dokumentów wykonawczych do Strategii Rozwoju Miasta oraz współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu i miejskimi jednostkami organizacyjnymi w tym zakresie,
22) monitoring realizacji oraz aktualizacja Strategii Rozwoju Miasta,
23) analiza zbiorczej informacji o realizacji celów strategicznych i priorytetów rozwojowych,
24) współdziałanie z właściwymi wydziałami Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w procesie kształtowania i przygotowywania strategii branżowych oraz nadzór nad ich zgodnością z zapisami Strategii Rozwoju Miasta,
25) gromadzenie i przetwarzanie informacji o sytuacji społeczno-gospodarczej Miasta pod kątem ich wpływu na cele strategiczne i priorytety rozwojowe Miasta,
26) współdziałanie z właściwymi władzami państwowymi i samorządowymi w zakresie kształtowania i realizacji polityki rozwoju,
27) wykonywanie czynności w ramach procesu rewitalizacji, w szczególności opracowywanie, koordynowanie i monitoring realizacji gminnego programu rewitalizacji,
28) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących rewitalizacji,
29) prowadzenie analiz społeczno-gospodarczych związanych z procesem rewitalizacji,
30) prowadzenie spraw dotyczących partycypacji społecznej w ramach rewitalizacji, w tym współpraca z interesariuszami procesu rewitalizacji oraz prowadzenie konsultacji społecznych,
31) prowadzenie obsługi organizacyjnej Komitetu Rewitalizacji,
32) promocja procesu rewitalizacji,
33) ocena aktualności i stopnia realizacji gminnego programu rewitalizacji,
34) opracowywanie i wdrażanie dokumentów dotyczących procesu realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu
35) opracowanie, wdrażanie i aktualizacja Strategii ZIT obejmującej m.in. wskazanie: obszarów wsparcia, wymiaru terytorialnego, celów rozwojowych przewidzianych do realizacji w ramach ZIT, a także systemu wdrażania;
36) monitorowanie i sprawozdawczość w zakresie Strategii ZIT;
37) prowadzenie obsługi merytorycznej i organizacyjnej Rady Programowej ZIT, Grupy Roboczej oraz Komisji Doradczej ds. przygotowania i wdrażania Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu;
38) prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych ZIT;
39) prowadzenie współpracy z gminami Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie programowania rozwoju;
40) udział w realizacji programów i projektów związanych z rozwojem regionalnym, w tym wynikających z podpisanych przez miasto umów międzyregionalnych i międzynarodowych oraz projektów współfinansowanych ze środków europejskich;
41) prowadzenie spraw dotyczących pozyskiwania środków z funduszy zewnętrznych w zakresie tzw. projektów „miękkich”;
42) współpraca z miastami partnerskimi i nawiązywanie nowych kontaktów;
- w zakresie funduszy zewnętrznych:
43) pozyskiwanie i przekazywanie informacji w zakresie możliwości pozyskania środków z funduszy zewnętrznych i funduszy krajowych;
44) nadzorowanie prac nad dokumentacją projektową oraz przygotowywanie fiszek projektowych i wniosków o dofinansowanie projektów,
45) przygotowanie wniosków o dofinansowanie projektów;
46) organizacja przygotowania i realizacji projektów;
47) informowanie jednostek organizacyjnych Miasta o finansowych i organizacyjno - prawnych możliwościach pozyskania środków z funduszy zewnętrznych;
48) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Miasta i miejskimi osobami prawnymi w zakresie pozyskiwania i wykorzystania środków z funduszy europejskich;
30) prowadzenie spraw dotyczących partycypacji społecznej w ramach rewitalizacji, w tym współpraca z interesariuszami procesu rewitalizacji oraz prowadzenie konsultacji społecznych,
31) prowadzenie obsługi organizacyjnej Komitetu Rewitalizacji,
32) promocja procesu rewitalizacji,
33) ocena aktualności i stopnia realizacji gminnego programu rewitalizacji,
34) opracowywanie i wdrażanie dokumentów dotyczących procesu realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu
35) opracowanie, wdrażanie i aktualizacja Strategii ZIT obejmującej m.in. wskazanie: obszarów wsparcia, wymiaru terytorialnego, celów rozwojowych przewidzianych do realizacji w ramach ZIT, a także systemu wdrażania;
36) monitorowanie i sprawozdawczość w zakresie Strategii ZIT;
37) prowadzenie obsługi merytorycznej i organizacyjnej Rady Programowej ZIT, Grupy Roboczej oraz Komisji Doradczej ds. przygotowania i wdrażania Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu;
38) prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych ZIT;
39) prowadzenie współpracy z gminami Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krasnegostawu oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie programowania rozwoju;
40) udział w realizacji programów i projektów związanych z rozwojem regionalnym, w tym wynikających z podpisanych przez miasto umów międzyregionalnych i międzynarodowych oraz projektów współfinansowanych ze środków europejskich;
41) prowadzenie spraw dotyczących pozyskiwania środków z funduszy zewnętrznych w zakresie tzw. projektów „miękkich”;
42) współpraca z miastami partnerskimi i nawiązywanie nowych kontaktów;
- w zakresie funduszy zewnętrznych:
43) pozyskiwanie i przekazywanie informacji w zakresie możliwości pozyskania środków z funduszy zewnętrznych i funduszy krajowych;
44) nadzorowanie prac nad dokumentacją projektową oraz przygotowywanie fiszek projektowych i wniosków o dofinansowanie projektów,
45) przygotowanie wniosków o dofinansowanie projektów;
46) organizacja przygotowania i realizacji projektów;
47) informowanie jednostek organizacyjnych Miasta o finansowych i organizacyjno - prawnych możliwościach pozyskania środków z funduszy zewnętrznych;
48) współpraca z jednostkami organizacyjnymi Miasta i miejskimi osobami prawnymi w zakresie pozyskiwania i wykorzystania środków z funduszy europejskich;
49) prowadzenie zbiorczej ewidencji projektów realizowanych przez Urząd, jednostki organizacyjne Miasta oraz miejskie osoby prawne, które korzystają z finansowania w ramach środków funduszy europejskich;
50) współpraca z instytucjami zarządzającymi środkami finansowymi Unii Europejskiej i podmiotami zewnętrznymi zajmującymi się doradztwem konsultingowym w tym zakresie w okresie realizacji projektów inwestycyjnych;
51) monitoringu realizacji projektów, prowadzenie sprawozdawczości i rozliczeń;
52) podejmowanie działań mających na celu promowanie projektów finansowanych lub współfinansowanych z funduszy krajowych oraz źródeł zewnętrznych;
53) archiwizacja dokumentów dotyczących zrealizowanych projektów inwestycyjnych współfinansowanych ze środków zewnętrznych.
50) współpraca z instytucjami zarządzającymi środkami finansowymi Unii Europejskiej i podmiotami zewnętrznymi zajmującymi się doradztwem konsultingowym w tym zakresie w okresie realizacji projektów inwestycyjnych;
51) monitoringu realizacji projektów, prowadzenie sprawozdawczości i rozliczeń;
52) podejmowanie działań mających na celu promowanie projektów finansowanych lub współfinansowanych z funduszy krajowych oraz źródeł zewnętrznych;
53) archiwizacja dokumentów dotyczących zrealizowanych projektów inwestycyjnych współfinansowanych ze środków zewnętrznych.
Wydział Inwestycji, Budownictwa, Dróg, Rozwoju i Gospodarki Przestrzennej
Kierownik - Dominika Lewandowska
pokój nr 32a