Burmistrz
Robert Kościuk - Burmistrz Krasnegostawu

e-mail: burmistrzmiasta@krasnystaw.pl
Urodził się w Krasnymstawie. Swoje życie związał z tym miastem. Z Krasnymstawem związane były także losy jego rodziców, dziadków i pradziadków. Pochodzi z rodziny o patriotycznych tradycjach. Z głęboko zakorzenioną miłością do ojczyzny i jej losów. Jego dziadek był uczestnikiem Bitwy Warszawskiej, a w okresie międzywojennym funkcjonariuszem Policji Państwowej na posterunku w Krasnymstawie. Oddanie i poświęcenie w służbie dla miasta i kraju spowodowało, iż stał się jedną z wielu ofiar katyńskich.
Posiada wyższe wykształcenie – tytuł magistra Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Ukończył Podyplomowe Studia Bezpieczeństwa i Higieny Pracy na WSEI w Lublinie. Podyplomowe Studia z Prawa Gospodarczego i Handlowego na Wydziale Prawa i Administracji UMCS w Lublinie, biegle posługuje się j. angielskim.
Przez ponad dwadzieścia lat prowadził działalność gospodarczą – przedsiębiorstwo, w którym skutecznie zarządzał ludźmi i finansami.
Jest członkiem stowarzyszeń i związków, między innymi zrzeszających rodziny katyńskie, wspierających przedsiębiorczość, jak i wszelką inną działalność na rzecz Krasnegostawu. Chętnie angażuje się w różnego rodzaju inicjatywy społeczne. Ze względu na spostrzeganie go jako osoby przedsiębiorczej, aktywnej i otwartej na ludzkie sprawy w 2014 r., za namową różnych kręgów społecznych, postanowił wziąć udział w wyborach samorządowych. W roku 2015 został powołany na stanowisko Zastępcy Burmistrza Krasnegostawu, a w listopadzie 2018 r. po ponownym starcie w wyborach, objął funkcję Burmistrza Krasnegostawu.
Kompetencje:
Burmistrz organizuje pracę Urzędu i jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
Do wyłącznych kompetencji Burmistrza należy:
- kierowanie bieżącymi sprawami Urzędu i reprezentowanie go na zewnątrz,
- prowadzenie gospodarki finansowej Urzędu,
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- składanie jednoosobowo oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy w ramach upoważnień udzielonych przez Radę,
- ogłaszanie uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
- wykonywanie uchwał Rady i przedkładanie na sesjach Rady sprawozdań z ich wykonania,r
- realizacja interpelacji posłów i senatorów oraz interpelacji i wniosków radnych.
- gospodarowanie mieniem gminy zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie Radzie wniosków i propozycji w tym zakresie,
- reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sądowym, administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym oraz innymi organami administracji rządowej,
- koordynowanie działalności służb użyteczności publicznej,
- podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,
- uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
- nadawanie regulaminu organizacyjnego Urzędu, zatwierdzanie regulaminu pracy Urzędu, instrukcji i regulaminów wewnętrznych wydziałów oraz wydawanie zarządzeń, postanowień i poleceń służbowych,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Burmistrza przepisami prawa i uchwałami Rady,
- do kompetencji Burmistrza należy również bezpośredni nadzór nad sprawami z zakresu:
- zagadnień obrony cywilnej,
- ochrony informacji niejawnych i bezpieczeństwa informacji,
- ochrony danych osobowych,
- ewidencji ludności i urzędu stanu cywilnego,
- obsługi prawnej,
- analizy i kontroli,
- Straży Miejskiej.