Burmistrz
Burmistrz Krasnegostawu Daniel Miciuła
E-mail:
Kompetencje:
Burmistrz organizuje pracę Urzędu i jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
Do wyłącznych kompetencji Burmistrza należy:
- kierowanie bieżącymi sprawami Urzędu i reprezentowanie go na zewnątrz,
- prowadzenie gospodarki finansowej Urzędu,
- wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- składanie jednoosobowo oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy w ramach upoważnień udzielonych przez Radę,
- ogłaszanie uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
- wykonywanie uchwał Rady i przedkładanie na sesjach Rady sprawozdań z ich wykonania,r
- realizacja interpelacji posłów i senatorów oraz interpelacji i wniosków radnych.
- gospodarowanie mieniem gminy zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie Radzie wniosków i propozycji w tym zakresie,
- reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sądowym, administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym oraz innymi organami administracji rządowej,
- koordynowanie działalności służb użyteczności publicznej,
- podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,
- uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
- nadawanie regulaminu organizacyjnego Urzędu, zatwierdzanie regulaminu pracy Urzędu, instrukcji i regulaminów wewnętrznych wydziałów oraz wydawanie zarządzeń, postanowień i poleceń służbowych,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Burmistrza przepisami prawa i uchwałami Rady,
- do kompetencji Burmistrza należy również bezpośredni nadzór nad sprawami z zakresu:
- zagadnień obrony cywilnej,
- ochrony informacji niejawnych i bezpieczeństwa informacji,
- ochrony danych osobowych,
- ewidencji ludności i urzędu stanu cywilnego,
- obsługi prawnej,
- analizy i kontroli,
- Straży Miejskiej.