Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
- prowadzenie wszystkich spraw związanych z ewidencją ludności i wydawaniem dowodów osobistych;
- prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców;
- opracowywanie projektów podziału Miasta na okręgi wyborcze i obwody głosowania;
- archiwizowanie dokumentów związanych z ewidencją ludności, dowodami osobistymi i aktami stanu cywilnego;
- sporządzanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie działania Wydziału;
- prowadzenie spraw związanych z powszechnym obowiązkiem obrony w tym
- prowadzenie wszystkich spraw z zakresu akt stanu cywilnego;
- przyjmowanie oświadczeń: o uznaniu ojcostwa, o nadaniu dziecku nazwiska ojca lub matki, o wyborze nazwisk przy zawieraniu małżeństwa, od małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, o zmianie imienia dziecka;
- przygotowywanie wniosków o nadanie odznaczeń za długoletnie pożycie małżeńskie;
- prowadzenie spraw dotyczących zmiany imion i nazwisk.
Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik - Ewa Gleń
tel. 82 576 40 88
Biuro Obsługi Mieszkańców - Sala Obsługi II
Biuro Obsługi Mieszkańców - Sala Obsługi II
e-mail: wso@krasnystaw.pl, glenewa@krasnystaw.pl