Budowa sieci szerokopasmowej – zgłaszanie pustostanów
Szanowni Państwo,
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów przypomina, iż od 1 grudnia 2022r. wdrożony został System Informacyjny o Dostępie do Usług Stacjonarnych Internetu Szerokopasmowego, dostępny pod adresem internet.gov.pl.
Na stronie internet.gov.pl, poza możliwością raportowania informacji o punktach adresowych, istnieje także możliwość zgłaszania pustostanów.
Zgłoszenie pustostanów umożliwi prawidłowe zaplanowanie interwencji publicznych na projekty budowy sieci szerokopasmowych dofinansowywanych ze środków Funduszy Europejskich na Rozwój cyfrowy oraz Krajowego do Planu Odmowy. Dzięki temu będzie wiadomo, w jakich budynkach nie znajdują się zadni potencjalni użytkownicy końcowi usług dostępu do internetu i w związku z tym nie ma potrzeby zapewnienia dla takich budynków możliwości korzystania z tych usług.
W związku z zaplanowanymi ogłoszeniami konkursów na budowę sieci szerokopasmowych, Kancelaria prosi o zgłaszanie pustostanów w możliwie jak najszybszym terminie.