Umowa na budowę mostu i dróg dojazdowych podpisana!
9 sierpnia odbyła się oficjalna inauguracja największej inwestycji w historii Krasnegostawu – budowy drugiej przeprawy mostowej na rzece Wieprz. Burmistrz Krasnegostawu Daniel Miciuła, Skarbnik Miasta Patrycja Zdybel oraz przedstawiciel wykonawcy – dyrektor operacyjny Marek Kamiński z firmy Balzola Polska Sp. z o.o. złożyli podpisy na umowie dotyczącej realizacji inwestycji. Koszt tego zadania wyniesie 54,5 mln złotych.
W spotkaniu uczestniczyli także: Posłanka na Sejm RP Monika Pawłowska, Poseł na Sejm RP Wiesław Różyński, Senator RP Józef Zając, Wicewojewoda Lubelski Wojciech Wołoch, Członek Zarządu Województwa Lubelskiego Marcin Szewczak, Starosta Krasnostawski Janusz Szpak, Zastępca Burmistrza Krasnegostawu Monika Sawa, Przewodniczący Rady Miasta Marcin Wilkołazki, Zastępca Dyrektora Zarządu Zlewni PGW Wody Polskie w Zamościu Agnieszka Czuba, projektant mostu Paweł Sikora, rektor Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie Beata Fałda, proboszcz Parafii św. Franciszka Ksawerego w Krasnymstawie Jarosław Wójcik, pracownicy Urzędu Miasta Krasnystaw i zaproszeni goście.
Burmistrz Krasnegostawu podkreślił, że podpisanie umowy jest efektem ponad 25 lat przygotowań, planowania i współpracy między wieloma podmiotami. Złożył również szczególne podziękowania byłym burmistrzom, starostom, partnerom, wykonawcom, pracownikom Urzędu Miasta Krasnystaw, a także wszystkim osobom, które przyczyniły się do realizacji tej inwestycji.
- Budowa mostu, którą dziś inaugurujemy, jest bardzo ważnym elementem również mojego planu rozwoju Krasnegostawu. Przede mną wielkie wyzwania, ale również wspaniała perspektywa na przyszłość. Chcę, aby nasze miasto było miejscem nowoczesnym, przyjaznym i zrównoważonym. Jestem przekonany, że ta inwestycja przyniesie wiele korzyści zarówno obecnym, jak i przyszłym pokoleniom. To wspólne dzieło, które będzie służyć nam wszystkim przez wiele lat. Niech to przedsięwzięcie będzie symbolem wspólnego sukcesu i dumy z naszego Miasta - mówił Burmistrz Krasnegostawu Daniel Miciuła.
- Ruszyły już prace budowlane przygotowawcze do tej inwestycji. Zaczynamy od inwentaryzacji obiektów sąsiadujących z budową. W pierwszej kolejności rozpoczniemy od niezbędnych wycinek i odhumusowania terenu. Następnie czeka nas przebudowa kolidujących z inwestycją sieci podziemnych - wyjaśnia Marek Kamiński, przedstawiciel wykonawcy.
Nowa przeprawa mostowa ma za zadanie nie tylko usprawnić ruch w kierunku granicy państwa, ale przede wszystkim przyczynić się do rozwoju miasta oraz zwiększenia jego konkurencyjności. Inwestycja umożliwi funkcjonalne skomunikowanie nowych terenów inwestycyjnych.
Most zaprojektowano w ciągu komunikacyjnym ul. Nieczaja i ul. Gawryłowa na klasę obciążenia taborem samochodowym wg przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych oraz na najwyższą klasę obciążenia wojskowego MLC, wynikającą z umowy standaryzacyjnej NATO – STANAG 2021, tj. dla pojazdów kołowych: w jednej kolumnie 150, w dwóch kolumnach 100, dla pojazdów gąsiennicowych: w jednej kolumnie 120, w dwóch kolumnach 80.
Drogę na moście, jak i dojazdach do mostu zaprojektowano na klasę G, kategorię ruchu KR3 oraz dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej na nawierzchnię jezdni 115 kN. Przekrój drogi: jednojezdniowy o dwóch pasach ruchu o szerokości wynoszącej 3,5 m. Konstrukcja mostu: stal konstrukcyjna, beton zbrojony. Długość całkowita: 101,93 m. Szerokość całkowita: 18,39 m.
Po podpisaniu umowy i konferencji prasowej uczestnicy spotkania udali się na miejsce inwestycji -ulicę Gawryłowa.