przejdź do Menu przejdź do Nagłówka przejdź do Treści przejdź do Stopki
Jesteś na > AKTUALNOŚCI Turystyczna Marka Kraszczady – relacja z konferencji 

AKTUALNOŚCI

Turystyczna Marka Kraszczady – relacja z konferencji 
02-10-2024

Turystyczna Marka Kraszczady – relacja z konferencji 

Podpisanie listu intencyjnego w sprawie rozpoczęcia prac nad rozwojem Turystycznej Marki Kraszczady było głównym punktem konferencji zorganizowanej 2 października w Krasnostawskim Domu Kultury.

Turystyczna Marka Kraszczady to projekt mający na celu promocję Powiatu Krasnostawskiego oraz zainicjowanie działań zmierzających do wypracowania spójnej i atrakcyjnej marki turystycznej dla regionu Kraszczad, która pozwoli na skuteczną promocję jego unikalnych walorów przyrodniczych, kulturowych i historycznych. Podczas konferencji zaprezentowane zostały główne założenia projektu oraz korzyści, jakie może przynieść rozwój turystyki w tym regionie zarówno dla lokalnych mieszkańców, jak i przedsiębiorców.

Organizatorami wydarzenia byli: Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Miasto Krasnystaw, Starostwo Powiatowe w Krasnymstawie i Instytut Rozwoju Samorządu Terytorialnego. 

Wśród uczestników znaleźli się między innymi: wójtowie, przedstawiciele samorządów gminnych i samorządu powiatu krasnostawskiego, dyrektorzy ośrodków kultury, a także przedsiębiorcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych z branży turystycznej i krajoznawczej. 

Gości powitała Dyrektor LROT Dorota Lachowska. Następnie głos zabrali Członek Zarządu Województwa Lubelskiego Marcin Szewczak, Starosta Krasnostawski Janusz Szpak i Burmistrz Krasnegostawu Daniel Miciuła.  

- Cieszę się, że spotykamy się dzisiaj w tak szerokim gronie, aby porozmawiać o bardzo ważnej gałęzi nasze lokalnej gospodarki. Turystyka to dziedzina, która przyczynia się nie tylko do promocji naszego regionu, ale także buduje mosty między kulturami, samorządami, wspiera przedsiębiorczość i tworzy nowe miejsca pracy. Jestem dumny, że to właśnie w sercu naszego powiatu możemy rozmawiać o trendach, innowacyjnych rozwiązaniach, aby w pełni wykorzystać potencjał, jaki daje lokalizacja powiatu krasnostawskiego. Mam nadzieję, że konferencja będzie dla nas wszystkich źródłem inspiracji oraz szeregu pomysłów, które pomogą nam wspólnie rozwijać markę Kraszczady - mówił Burmistrz Krasnegostawu Daniel Miciuła.  

W części merytorycznej kierownik Oddziału Turystyki Departamentu Promocji, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego Sylwia Piętal omówiła koncepcję zrównoważonego rozwoju w budowaniu marki województwa lubelskiego jako atrakcyjnej destynacji turystycznej.

Następnie Dyrektor Zespołu Lubelskich Parków Krajobrazowych Paweł Łapiński wyjaśnił, że Kraszczady to region znajdujący się pomiędzy Krzczonowskim Parkiem Krajobrazowym a Skierbieszowskim Parkiem Krajobrazowym, przedzielony na pół doliną rzeki Żółkiewka. Zasięgiem obejmują obszar Miasta Krasnystaw oraz gmin: Krasnystaw, Izbica, Gorzków, Rudnik i Żółkiewka.     

Z kolei dyrektor LROT Dorota Lachowska przedstawiła założenia rozwoju Turystycznej Marki Kraszczady na przykładzie Marki Roztocze. Następnie poprowadziła panel dyskusyjny pt. „Wyzwania i szanse budowania marek turystycznych na poziomie lokalnym”, w którym zasiedli: Marcin Szewczak (Członek Zarządu Województwa Lubelskiego), Daniel Miciuła (Burmistrz Krasnegostawu), Jerzy Lewczuk (Burmistrz Miasta i Gminy Izbica), Paweł Łapiński (dyrektor ZLPK) oraz Rafał Kamieniecki (zastępca dyrektora Departamentu Promocji, Sportu i Turystyki UMWL).

Uczestnicy panelu rozmawiali o możliwościach współpracy między gminami, przedsiębiorcami oraz organizacjami turystycznymi w celu rozwoju silnej marki. Wszyscy doszli do wspólnego wnioski, że należy zinwentaryzować atrakcje na obszarze Kraszczad, wyznaczyć cele strategiczne oraz zakończyć wszystkie prace przed przyszłoroczną majówką symbolizującą rozpoczęcie sezonu turystycznego. 

Konferencję zwieńczyło podpisanie listu intencyjnego w sprawie rozpoczęcia prac nad rozwojem Turystycznej Marki Kraszczady przez samorządowców i przedstawicieli organizacji pozarządowych. 

Turystyczna Marka Kraszczady – fotorelacja z konferencji 

Copyright © Miasto Krasnystaw. Wszelkie prawa zastrzeżone