Newsletter 22
Z wielką przyjemnością przekazujemy Państwu nasz kolejny, newsletter.
Tak jak i do tej pory staraliśmy się wybrać najciekawsze naszym zdaniem artykuły które mamy nadzieję również Państwa zainteresują.
Na początek film o małych grantach dla organizacji pozarządowych. Z małego grantu może skorzystać również Wasza organizacja, szczególnie jeśli planujecie działania w mniejszej skali i nierozciągnięte w czasie.
https://publicystyka.ngo.pl/male-granty-dla-organizacji-pozarzadowych-film-tau
Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz instytucje prowadzące działalność pożytku publicznego do udziału w konkursie ogłoszonym w ramach edycji 2025 Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich PROO na lata 2018-2030.
https://publicystyka.ngo.pl/wystartowala-edycja-2025-proo
Wystartowała również edycja 2025 programu NOWEFIO ogłoszona przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.
https://publicystyka.ngo.pl/juz-wystartowala-edycja-2025-programu-nowefio
Jak przekazać informacje w sposób przystępny, zrozumiały i angażujący? Szczególnie trudne okazują się oficjalne dokumenty. Używany w nich język bywa skomplikowany i pełen formalizmów, których odbiorcy nie rozumieją. Każdy dokument, który tworzymy – od zaproszenia na wydarzenie po raport z działalności – to wizytówka nas samych i naszej organizacji. Im bardziej przejrzysty i zrozumiały jest język, tym większe szanse na to, że odbiorca zrozumie nasz przekaz, zaangażuje się i podejmie działanie.
https://publicystyka.ngo.pl/jak-pisac-dokumenty-ktore-kazdy-zrozumie
Coraz więcej Polaków deklaruje, że nie marnuje żywności. Wciąż jednak do kosza trafia 5 mln ton jedzenia rocznie.
Jeśli planują Państwo zabrać się za promocję swojego stowarzyszenia, fundacji i robicie to po raz pierwszy albo po długiej przerwie? Polecamy poniższy artykuł i film. Zanim zaczniecie publikować posty, drukować ulotki, kupować reklamę, zróbcie AUDYT promocyjny. Sprawdźcie, z jakiego punktu startujecie i dobrze określcie sytuację wyjściową działań promocyjnych.
https://publicystyka.ngo.pl/zrob-audyt-promocyjny-film-tau
Jak uzyskać status przedsiębiorstwa społecznego. Kto może uzyskać status przedsiębiorstwa społecznego? Jakie warunki należy spełnić i jak się taki status rejestruje?
https://publicystyka.ngo.pl/jak-uzyskac-status-przedsiebiorstwa-spolecznego-infografika-tau
Warto zapoznać się także z artykułem o tym jak nadmiar papieru hamuje rozwój NGO.
https://publicystyka.ngo.pl/dlaczego-nadmiar-papieru-hamuje-rozwoj-ngo-i-jak-sie-z-tym-uporac-tau
Może ktoś z Państwa będzie zainteresowany udziałem w NaviForum 2024: Myślenie strategiczne w organizacjach społecznych, które odbędzie się na początku grudnia w Warszawie.
https://publicystyka.ngo.pl/naviforum-2024-myslenie-strategiczne-w-organizacjach-spolecznych-468085
Dziękujemy za poświęcony czas i jak zwykle zachęcamy do lektury oraz dzielenia się swoimi uwagami i pomysłami. Państwa informacja zwrotna jest dla nas niezwykle cenna i pomaga nam dostosowywać treści do Państwa potrzeb.