Obsługa osób niepełnosprawnych
Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 kwietnia 2012 r. (ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Dz. U. Nr 209, poz. 1243 z późn. zm.) informujemy, że w Urzędzie jest możliwość skorzystania z usług tłumacza języka migowego przez osoby doświadczone trwale lub okresowo trudnością w komunikowaniu się. Usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i nr 171, poz. 1016 z późn. zm.).
Co zrobić, aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?
- Chęć skorzystania ze świadczenia tłumacza języka migowego, należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed terminem zaplanowanej wizyty w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
- Należy wskazać metodę komunikowania się: PJM, SJM, SKOGN*
W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w sekretariacie Urzędu Gminy przed wizytą w urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form:
- e-mail na adres: miasto@krasnystaw.pl
- faxem na nr 82 576 23 77 (podając sposób przekazania informacji zwrotnej)
- drogą pocztową. na adres: Urząd Miasta Krasnystaw, Plac 3 Maja 29, 22-300 Krasnystaw
W zgłoszeniu należy wskazać metodę komunikowania się.
* PJM - polski język migowy,
* SJM - system językowo-migowy,
* SKOGN - sposoby komunikowania się osób głuchoniewidomych.