przejdź do Menu przejdź do Nagłówka przejdź do Treści przejdź do Stopki
Jesteś na > URZĄD Struktura Urzędu Wydział Inwestycji, Budownictwa, Dróg i Gospodarki Przestrzennej

Wydział Inwestycji, Budownictwa, Dróg i Gospodarki Przestrzennej

Do zadań Wydziału Inwestycji, Budownictwa, Dróg i Gospodarki Przestrzennej należy w szczególności:

1) opracowanie i aktualizacja planów i zamierzeń inwestycyjnych miasta;

2) przygotowanie i prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań inwestycyjnych oraz remontów, w tym:

a) przygotowywanie propozycji zadań do projektu uchwały budżetowej w zakresie rzeczowym i finansowym należących do właściwości wydziału IBD;
b) przygotowywanie (zlecanie wykonania) dokumentacji projektowo-kosztorysowej realizowanych zadań wraz z wymaganymi decyzjami i uzgodnieniami;
c) sprawdzanie i weryfikowanie pod względem zgodności z zawartą umową dokumentów, o których mowa w punkcie b;
d) przygotowanie wniosków o wszczęcie postępowań przetargowych oraz przekazywanie ich do stanowiska pracy ds. zamówień publicznych;
e) nadzór nad realizacją inwestycji i remontów, w tym inicjowanie i prowadzenie rad budowy, narad koordynacyjnych, spotkań z mieszkańcami, odbiorów realizowanych zadań, itd.;
f) sporządzanie dowodów OT;
g) przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych i ostatecznych w zakresie zadań realizowanych przez wydział;

3) opiniowanie dokumentów planistycznych opracowywanych na szczeblu wojewódzkim;

4) monitoring i analiza stanu zagospodarowania przestrzennego gminy, w tym ocena aktualności miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;

5) prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem dokumentów planistycznych (miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego);

6) prowadzenie postępowań administracyjnych w celu wydania decyzji o ustaleniu warunków zabudowy lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, bądź ich zmian;

7) sporządzanie wypisów i wyrysów, informacji, zaświadczeń z dokumentów planistycznych;

8) prowadzenie rejestrów i archiwizacja dokumentów planistycznych stanowiących akty prawa miejscowego;

9) wykonywanie zadań dotyczących ochrony zabytków, w zakresie prowadzenia rejestru zabytków i programu opieki nad zabytkami;

10) prowadzenie postępowań związanych z włączeniem terenów do specjalnych stref ekonomicznych;

11) nadzór nad stanem technicznym dróg gminnych oraz współpraca z zarządcami dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych w tym zakresie;

12) przygotowanie i prowadzenie spraw związanych z realizacją zamówień publicznych na remonty, do których nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;

13) realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o drogach publicznych, w tym organizacja ruchu drogowego, sprawy związane z zajęciem pasa drogowego;

14) współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie prognoz budżetu inwestycyjnego dla prowadzonych i planowanych przedsięwzięć inwestycyjnych;

15) ścisła współpraca z Wydziałem Rozwoju, Funduszy zewnętrznych i Promocji, w tym pozyskiwanie i przekazywanie informacji w zakresie możliwości pozyskiwania środków z funduszy zewnętrznych;

16) wykonywanie zadań własnych gminy w zakresie publicznego transportu zbiorowego:

a) budowy, przebudowy i remontu wiat przystankowych usytuowanych w pasach drogowych;
b) budowy, przebudowy i remontu przystanków, których właścicielem lub zarządzającym jest Miasto;

17) organizacja publicznego transportu zbiorowego na terenie miasta;

18) opiniowanie projektu podziału nieruchomości;

19) wykonywanie czynności w zakresie archiwizowania dokumentów.

 
Wydział Inwestycji, Budownictwa, Dróg i Gospodarki Przestrzennej
p.o. Kierownika - Marek Śniosek 
tel. 82 576 21 57 wew. 111
e-mail: inwestycje@krasnystaw.pl, marek.sniosek@krasnystaw.pl
pokój nr 11 
Copyright © Miasto Krasnystaw. Wszelkie prawa zastrzeżone