Wydział Organizacyjno - Administracyjny
Do zadań Wydziału Organizacyjnego - Administracyjnego należy w szczególności:
1) prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza, umów w sprawie zamówienia publicznego, skarg i wniosków oraz upoważnień i pełnomocnictw, kontroli zewnętrznych;
2) realizacja zadań gminy z zakresu oświaty, wychowania przedszkolnego oraz opieki nad dziećmi do lat 3;
3) prowadzenie spraw z zakresu BHP
4) prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej, w tym przyjmowanie i przesyłanie wniosków do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
5) prowadzenie i koordynacja spraw z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomanii oraz udzielania pomocy osobom dotkniętym problemem przemocy w rodzinie,
6) koordynacja pracy Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
7) współpraca z organizacjami pozarządowymi;
8) koordynacja działań związanych z udzielaniem informacji i obsługą mieszkańców;
9) wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu;
10) udzielanie licencji na przewozy taxi;
11) obsługa kancelaryjna i techniczna Urzędu;
12) obsługa korespondencji oraz elektronicznej skrzynki e-mail Urzędu;
13) obsługa informatyczna Urzędu;
14) prowadzenie archiwum;
15) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych;
16) prowadzenie spraw dotyczących praktyk zawodowych i aktywizacji osób bezrobotnych (staże, prace interwencyjne, prace społecznie użyteczne, itp.);
17) współpraca z jednostkami pomocniczymi Miasta (sołectwami) oraz prowadzenie spraw związanych z Funduszem Sołeckim;
18) prowadzenie ewidencji wyposażenia i pozostałych środków trwałych;
19) prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi Miasta pod względem procedury określonej właściwymi przepisami prawa;
20) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień na roboty, usługi i dostawy, w tym w trybie bez stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych;
21) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu odpowiedzialnymi merytorycznie przy prowadzeniu spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych;
22) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do prac komisji przetargowej, w tym organizacja pracy komisji przetargowej;
23) sporządzanie planu rejestru zamówień publicznych;
24) gromadzenie informacji o przygotowywanych i realizowanych postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych Urzędu;
25) archiwizowanie dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień dokonywanych w Urzędzie;
26) przygotowanie projektu Raportu o stanie Miasta;
27) realizacja zadań wynikających z przeprowadzania wyborów Prezydenta RP, do Sejmu i Senatu RP, do Parlamentu Europejskiego, do Rady Gminy, Rady Powiatu, Sejmiku Wojewódzkiego, referendum krajowego i gminnego, sołtysów i rad sołeckich;
28) koordynacja zadań związanych z dostępnością dla osób ze szczególnymi potrzebami;
29) punkt potwierdzania profilu zaufanego;
30) wykonywanie czynności w zakresie archiwizowania dokumentów;
31) sprawowanie kontroli nad podmiotami organizującymi pracę z rodziną;
32) wykonywanie czynności inwentaryzacyjnych, w tym współpraca przy rozliczaniu inwentaryzacji;
33) wykonywanie zadań, w tym wdrożenie procedur w zakresie sygnalistów.